UFO hunt 2
Pred časom som tu uverejnil moju originálnu hru UFO Hunt, jednu z prvých hier, ktoré som napísal v Turbo Basic-u. Je to dobrá hra, ale je na nej vidieť, že je to jedna z prvotín. Proste má kopu "detských chorôb" a ani zďaleka nie je dokonalá. A v tej dobe som si to aj dobre uvedomoval, takže som už čoskoro začal pracovať na dvojke, ktorá nie je pokračovaním, ale skôr akýmsi remakom pôvodného nápadu. V tomto článočku teda nebudem popisovať princíp samotnej hry, pretože o tom si môžete prečítať v popise pôvodnej hry UFO Hunt. Tu sa zamerám hlavne na odlišnosti v spracovaní.
V začiatkoch mojej práce s Turbo Basic-om som objavoval nové funkcie a hneď som z nich aj vytváral hry bez nejakého hlbšieho zamyslenia sa. Proste som chŕlil nápady, ale spracovanie už trochu pokrivkávalo. Hra UFO Hunt je vlastne založená na mojej prvotnej fascinácii príkazom TEXT :-D , ktorý umožňuje priamo zobrazovať textové znaky v grafických módoch. A celkom to aj fungovalo, lenže...
Grafika v jednotke bola tvorená predefinovanými grafickými znakmi, čo znamenalo že herná plocha musela byť prázdna bez akejkoľvek inej grafiky. Taktiež sa objekty vlastne nijako nemohli "dotknúť", pretože ten neskôr vykreslený proste prekryl časť pôvodného. V pohybe to síce vyzeralo celkom dobre, ale občas sa táto nedokonalosť dá všimnúť a pre niekoho to pôsobí dosť rušivo.
Postupne, ako som sa učil lepšie "rozumieť" svojmu Ataríčku, vymyslel som ako túto hru zlepšiť. Napríklad lepším pochopením a využitím PMG a tiež naučením sa priamo natiahnuť predpripravené obrázky do hry z disku (pôvodne z kazety - to bolo iné peklo :-D ). A tak po dvoch rokoch vzniká UFO hunt 2 s tým istým nápadom a podobnou (možno aj trochu vyššou) hrateľnosťou, ale s podstatne lepším grafickým spracovaním.
Takže som v grafickom programe nakreslil titulný obrázok a takisto parádne pozadie do samotnej hry. Hra sa síce celá odohráva len na jednej obrazovke, ale vďaka použitému pozadiu to vyzerá naozaj dobre. Pohybujúce sa objekty, teda naša kozmická loď a aj UFO sú robené v PMG a prinášajú teda do hry okrem pohybu a animácií aj ďalšie farby. Pre loď a aj pre výbuch som do tejto hry nakreslil nové sprity, lietajúci tanier je recyklovaný z hry pôvodnej.
Inak je to, ako som už spomínal, tá istá hra. Znovu sa treba čo najviac zospodu priblížiť k divoko manévrujúcemu lietajúcemu tanieru a chytiť ho do drapákov. UFO je tým zneškodnené, deaktivované, a naša loď s ním automaticky pristane. Na scéne sa okamžite objaví tanier nový a naháňačka pokračuje. Dotyk lietajúceho taniera s našou loďou, iný ako zachytenie, samozrejme znamená zničenie oboch strojov, takže síce získame body, ale zároveň aj strácame život. A tie sú v tejto hre len tri. Ich kompletná strata predstavuje koniec hry.
Áno, je jasné že UFO hunt 2 ani v tejto podobe nie je žiadnym veľdielom na dlhé hodiny hrania. Ale je celkom dobrou a zábavnou akčnou hrou aké boli v začiatkoch 8-bitových Ataríčiek veľmi obľúbené. A myslím si, že s novou grafikou už môže táto hra smelo súperiť aj s vtedajšími komerčnými titulmi. Čo myslíte?...
autor textu: © Gandalf the White
publikované: 15.9.2018, 658
UFO Hunt 2.atr 91kb